Pasta med basilikasås och movitzkyckling.

Movitzkyckling är en enastående kyckling från Movitz gård i Trollhättan. På Movitz gård får kycklingarna leva längre innan de slaktas, de är frigående och får välja själv om de vill gå ut eller inte och kycklingarna slaktas på gården vilket gör att de slipper stressiga transporter. Kycklingfiléerna är otroligt stora pga att kycklingarna får leva längre och köttet håller mycket hög kvalitet.

Vi köper movitzfiléer på en liten gårdsbutik i Romelanda vid namn Bäcks lanthandel. Kycklingen är rätt mycket dyrare än den vanliga kycklingfilén man köper i snabbköpet, men den är verkligen värd varenda öre!

 

Pasta med basilikasås och Kyckling.

4 port.


1 st movitzkycklingfilé

3 dl vispgrädde

3 dl vitt vin

en rejäl näve färsk basilika

kycklingfond

salt och peppar

Parmesan till servering

Pasta penne.

Strimla kycklingen och bryn den i en stekpanna. Ställ åt sidan och börja med såsen.

Koka upp grädden vinet och kycklingfonden. Ta kastrullen från värmen och mixa ner basilikan. Smaksätt med salt och peppar. Blanda i kycklingen och koka pastan.

Blanda såsen med den färdigkokta pastan och lägg upp i skålar. Dekorera med mycket parmesan och några basilikablad.

Klart att servera!




Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 05:06:21
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Nina

Måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-03-18 @ 15:03:22
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0