Utmaning!

Ger er nu mina kära bloggläsare en utmaning som jag hoppas att ni tar er an!

Som stressad småbarnsmamma så vet jag hur svårt det är att få ihop middagarna och även komma på vad man ska äta.

Allt för ofta gapar kylskåpet tomt och man känner att man verkligen inte har något att laga mat på. FEL!

 

Min utmaning till er består av att laga en middag med enbart matvaror som finns hemma i slutet av veckan, precis innan ni ska handla!

Vänta en dag till med veckohandlingen och laga något smaskigt av saker ni hittar i kyl, frys och skåp. Bra för ekonomin, miljön och för påhittigheten. Skriv sedan här vad ni kom på så kanske den mest påhittige får ett litet pris!

Trollade själv ihop en middag av lite allt möjligt som låg och skräpade i frys och kyl härom dagen, och det blev kanongott!

 

 

Pasta med korv, grön sparris och cocktailtomater.


4 port pasta

3 st varmkorvar

½ knippe grön sparris

cocktailtomater

½ gul lök

lite vitlök

ca 3 dl mellangrädde

tomatpuré

grönsaksfond

soya

sweet chilisås

ketchup

salt och peppar

riven ost till servering.


Dela korv, sparris och cocktailtomater i mindre bitar.

Hacka löken och vitlöken.

Koka pastan och fräs korv, sparris, tomater, lök och vitlök i lite olja. Täck dom med grädde och smaksätt med övriga ingredienser. När pastan kokat klart, häll av den och häll i pastan med lite av pastavattnet i såsen. Vattnet innehåller bra stärkelse som reder såsen något.

Servera med mycket riven ost och lite färsk basilika.


Kommentarer
Postat av: emma

Hello! Ja tog kyckling,bacon o en paparika vitlök o lite curry o bulgur ( vilket Olle avskyr men han åt o såg sur ut) Jag själv tyckte d blev gott :D

2011-07-24 @ 10:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0