Hej och välkommen!

 

 

Efter många önskningar och även lite tjat så har jag bestämt mig för att skapa en mat- och bakblogg!

Då jag har några års erfarenhet av både restaurangvärlden och även hur det är att vara en stressad mamma med många bollar i luften så hoppas jag att jag kan bidra med några tips och recept som kan inspirera och även förenkla vardagen för er som läser.

Jag är ingen receptperson utan går mest på känsla så recepten jag kommer att skriva här kommer kanske se lite annorlunda ut ibland då jag inte ofta använder mig av mått som dl, msk, tsk osv.

 

Vardagslyx för mig behöver inte vara att man slavar framför spisen i flera timmar för att laga en dyr oxfilé eller liknande, utan kan bara vara enkla saker som att laga en snabb och god vardagsrätt som gör att man får mer tid med familjen, äta sitt egna nybakade bröd eller dricka sin hemgjorda flädersaft.

Hoppas att ni kommer att uppskatta denna blogg! Skriv gärna ett inlägg och berätta vad ni tycker.

 

// Sofia

 

Första receptet...

Lemonad är något som är både läskande och gott på en varm sommardag. Vi närmar oss sommaren så då tänkte jag att detta recept skulle passa bra. Själv gjorde jag en sats i förrgår som redan är slut. Hela familjen älskar denna dryck.

Om man vill ha en rosa lemonad som är helt naturlig så kan man skala två rödbetor, skiva dom och låta dom ligga i lemonaden tills den får den nyans man vill ha.



Citron- och limelemonad.



Saften från 10 stycken citroner

Saften från 5 stycken lime

2,5 dl strösocker

5 dl kallt vatten

isbitar



Blanda citronsaften med sockret.

Koka upp ca 2 dl av vattnet och blanda med citronblandningen.

Häll på resten av vattnet och ställ i kylskåpet så lemonaden svalnar.

Servera med mycket isbitar i.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Roligt och jättekul att läsa, här skall provas!!

2011-03-31 @ 19:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0