Nyttigt snacks.

Receptet på det här knäckebrödet fick jag av min mamma efter att jag berättat om ett knäckebröd jag ätit på öppna förskolan en dag. Det är ett jättegott substitut till chips på fredagskvällen och är även ett nyttigt sådant!
Men jag varnar er, det går inte att sluta äta det! Även bra för er med glutenallergi då det är helt glutenfritt.
 
 
Nyttigt knäckebröd.
 

1/2 dl linfrö

1 dl solrosfrön

1/2 dl sesamfrön

2 dl majsmjöl

1/2 dl rapsolja

2 dl kokt vatten

flingsalt

 

Blanda ihop de torra ingredienserna, + oljan, häll över vattnet rör om noga.

Bred ut på bakplåtspapper täcker hela plåten ska vara tunt. Salta med flingsalt

Grädda i 150 grader i ca 1 timma.

Skär i lagom rutor, låt svalna på plåten, förvara torrt.

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0